COEDUCACIÓ

dissabte, 22 de maig del 2010



La coeducació és l'educació d'ambdós sexes en comú, és a dir, de la paritat entre l’home i la dona. Aquesta qüestió s’ha pogut dur a terme des de fa relativament pocs anys, doncs de l’època del franquisme (inclosa) cap enrere, la dona pràcticament no tenia ni veu ni vot ni a casa ni en la societat en general. Així doncs, no podien prendre decisions importants respecte als seus fills si el marit no hi estava d’acord i encara menys desenvolupar professions de tot tipus degut a la poca consideració i a la repressió que patien.

Així doncs, podem parlar de dos tipus de coeducació. Per una banda tenim la coeducació familiar, que és la que respecta a la família i als fills en concret. En aquest context, la coeducació es pot entendre com el fet de compartir la responsabilitat d’educar als fills en tots els sentits: ocupar-se els dos dels hàbits domèstics, de les dinàmiques familiars, de les decisions i de totes les tasques i responsabilitats que comporten. Per una altra banda, tenim la coeducació a l’escola, que fa referència al fet de que els mestres, tant homes com dones, siguin tractats per igual i tinguin els mateixos drets i deures, sense fer cap tipus de discriminació.

“No caminis davant meu, perquè no podria seguir-te.
No caminis darrere meu, perquè podria perdre’t.
No caminis sota meu, perquè podria trepitjar-te.
No caminis sobre meu, perquè podria sentir que em peses.
Camina al meu costat, perquè som iguals”
Adreces d'interés:

El nostre xat